Every body has a hungry heart!

Är låten som spelas ofta i mobilen, tycker om det så j*vla mycket! Meningen stämmer ju väldigt mycket, alla vill göra någonting, vissa har större drömmar än andra. Nu var det ett tag sen jag bloggade och nu är det dags igen. Jag har ju köpt en surfplatta nu så det ska bli mer bloggande framöver.

I veckan som gått har jag inte tänkt så mycket på reseledaryrket, mest att vi skall snart ta STUDENTEN! Sen är det tillbaks till plugget (förhoppningsvis) till reseledare. Jag läste nu på expressen att alla reseledare i Egypten och resenärer skall evakueras, det är aldeles för farligt där nu. Rätt av resebolagen!

 Jag satt med Camilla, Dagge och Maria i skolan i fredags och vi hade ett trevligt samtal om vad vi skall göra efter studenten. Maria hade samma tankar som mig, hon vill ochså jobba som reseledare! Helt fantastiskt att det finns fler som vill det (som jag känner iallafal)

Var ute och letade info om vilka resebolag jag skulle kunna tänka jobba för och det finns ju en del att välja mellan :O Här nedanför kan du läsa om vilka krav d olika bolagen har:

Fritidsresor:

Grundläggande krav

- Gymnasiekompetens eller liknande = snart 
- Svenska flytande i tal och skrift = √
- Engelska obehindrat = √
- Arbetslivserfarenhet  = √
- Körkort och körvana = √

Meriterande

- Säljutbildning eller erfarenhet som säljare = √
- Något annat nordiskt språk samt ytterligare språk = √  
- Erfarenhet från arbete på callcenter = Tyvärr
- Erfarenhet från resebranchen eller vård/omsorg = Tyvärr


Apollo:

- Gymnasiexamen = Snart 
- 2 års arbetslivserfarenhet (heltid) = Nej
- Goda språkkunskaper i engelska, både tal och skrift = 50/50 
- Körkort ( 21 år och körkort i min 1 år)  = Nej
- Avklarad och godkänd på Apollos reseledarutbildning = Nej


 Där ser ni själva, det är nästan bara fritidsresor som vill ha oss yngre ;) Alla andra som jag tittat på vill ha äldre eller massa erfarenhet, men hur skall man få det om man nyss slutat gymnasiet?

Här kan ni läsa på Fritidsresors hemsida om reseledaryrket! 

Apollos länk kommer jag inte ta upp då det är ointressant att dem har så höga krav!


Vem vet, kanske vi syns där ute i världen!

// Kristoffer



Kommentarer
Postat av: Johanna, Jysk ;)

Kolla även "Detur" hemsida.. Dom har reseledare i Egypten och Bulgarien och andra ställen.. :) Detur.se



Kram Johanna på Jysk i Kinna

2011-01-31 @ 09:38:42
Postat av: Kristoffer

Tack! skall genast ut o titta efter! :D spännande, men dem har la en åldersgräns på 21 som alla andra bolag! :S



2011-01-31 @ 11:01:13
URL: http://motdrommen.blogg.se/
Postat av: L

Apollo är inte så hårda med kraven som det verkar. Jag kom med på utbildningen trots att jag inte uppfyllde 2 års arbetslivserfarenhet.

2011-02-28 @ 13:00:42
Postat av: Kristoffer

Hej L! Är kraven inte inte så hårda? Lust att maila mig på [email protected]



Skulle du kunna berätta mer så får du gjärna maila till min e-post :)

2011-02-28 @ 14:43:24
URL: http://motdrommen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du kan även söka hos Nazar. Nu är det kanske lite sent, men dom har iallafall inte så höga krav :)

2011-03-15 @ 09:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0