Första inlägget!

Hej allihopa!

Kristoffer heter jag och kommer från en liten höla utanför Göteborg. Går på marksgymnasieskola i Skene på handels och andminstrationsprogrammet. Jag vet inte varför jag valde det men det var nog att jag gillar och driva företag. Jag ser inte mig själv stå i butik och sälja saker. Jag har även 2 drömmar och det är det jag kommer skriva på bloggen. Det första är att jag vill blir reseledare eller lokförare.

Eftersom jag slutar skolan i juni så måste man börja tänka på vad man vill göra senare. Då tänkte jag söka som reseledare hos Fritidsresor eller Ving, Apollo har en gräns på att man måste vara 21 för att jobba hos dem.

Det går många tankar i mitt huvud om vad jag skall göra eller hur jag ska gåtillväga. Jag har iallafall prioriterat att jag skall blir reseledare, vill slippa sverige ett tag och se världen.

Det kommer säkert bli ett stort steg att flytta utomlands i ca 9 månader utan att träffa familjen eller vänner, men då får dem komma till mig! :) Men jag känner att jag har kommit till den punkten i mitt liv att jag vill göra något som jag verkligen känner för att jag kan ge 100% i mitt arbete. Jag vill serva kunder och se till att dem har det bra på sin semester, det är nog det som driver mig så mycket.

Jag har läst på en massa sidor om hur man går tillväga på bästa sättet och det är bara o söka och se om lyckan finns där. Kraven är inte så hårda men tillräckligt. Du skall kunna:

Prata Engelska obehindrat = Yes!
Ha körkort och körvana = Yes!
Erfarenhet som säljare = Yes!
Gymnsiekompetens = Snart!
Vara mogen och se till kundens bästa = Yes!

Allt finns där och jag hoppas bara att Fritidsresor eller Ving ser att det är mig dem skall välja.

Här hade ni en försmak av vad jag kommer skriva om!

Vem vet, vi kanske ses ite i världen!

// Kristoffer

Kommentarer
Postat av: Louise

Vi får göra denna sida lite snyggare, mer personlig! Jag hjälper dig:-)

2011-01-16 @ 22:12:29
Postat av: kristoffer

Gjärna! Tänkte byta bilderna högst upp o så. Byta färgen med!

2011-01-17 @ 20:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0