Känslorna blir starkare!

.. Känner hur jag verkligen vill bli reseledare just nu! Komma till en annan kultur och se hur dem har det! och speciellt hjälpa kunder och se till att dem får en behaglig semester! Jag har aldrig riktigt fått upp ögona föränn nu när jag laddade ner Semestersvenskarna från tv4, ett program om reseledare nere i Thailand.Tänka sig att dem har världens bästa jobb, vara utomlands mellan 6-9 månader om året. Kunna se glada människor och få erfarenhet! Jag har letat efter andra bloggare som redan är reseledare men inte funnit några, vet du någon blogg så tipsa gjärna mig! Nu vet jag inte riktigt vad jag vill skriva om, finns så mycket som snurrar i huvudet just nu. som reseledare är aldrig dagarna samma, den ena dagen kör du transfer och ena dagen guidar du resenärer på en tur. Som sagt finns en massa saker man kan jobba med. Det finns två olika sorters reseledare (rätta mig om jag har fel) Den ena är en reseledare/guide - Där får du jobba med at köra transer, guide, lämna/hämta passagerare på flygplatsen och jobba på callcenter ( Där reseledarna sitter och svarar på frågar antingen via mail eller telefon) Den andra är att du jobbar på ett och ett samma hotell hela tiden, du har hand om gästerna, tar emot klagomål mm. Du får där inte åka på transfer eller något liknande. Om jag vill välja så tycker jag att köra transfer låter som det roligaste alternativet, där möter du kunderna direkt efter dem klivit av planet och ger det första intrycket! Det förstaintrycket är ALLTID det viktigaste! Jag har lärt mig en massa saker när jag Praktiserade som säljare på Jysk och Karlsson varuhus. Eftersom resebolagen vill att man har erfarenhet av att sälja så har jag ett plus i kanten! ;) Man måste kunna sälja utflyckter och det får du pengar för, säljer du jätte bra så får du mer lön. Vilket gynnar mig! Imorgon kommer jag blogga mer, då blir det hur man tar sig in på utbildningarna! Vem vet, kanske vi syns där ute i världen! // Kristoffer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0